Kims Karpesommer 2006

16.06.06  Beretning af Kim Kuno Hansen, Team Cyprinus

Turen gik til en lille Nordsjællandsk sø, der skulle der være nogle pænt store fisk, mest skælkarper.

Grejet blev pakket ud og vejret var perfekt, lidt overskyet 20 ° svag vind.

Riggene blev lagt ud med 3 giga majs solidt plantet på hairet. Kl. 0500 fik min kammerat en flot fisk på 7,00 kg kort efter den første fisk på land skete der ting og sager. Lige med et skriger min egen bidmelder som en stukket gris, jeg får fat i stangen og har flex på klingen, efter en hård fight og med super professionel assistance fra Jan lander jeg en fantastisk smuk Sklækarpe på 11,2 kg og det var en ny PR så min lykke var gjort selv om jeg mistede yderligere 7 fisk.

Et par ture til mindre moser gav fisk op til 8 kg

Den aktive del af ”Team Cyprinus” (Kim, Jan, Niels, Benny) Tur til Vitsjöen. beretning fra Kim Kuno Hansen

Vi tog hjemmefra Niels Tirsdag eftermiddag med højt humør og solen bagende over vores hoveder 25° i skyggen.

Efter lidt indkøb af mad og fisketegn gik turen til søen efter lidt rekonocering af området fandt vi et super spot med plads til os alle 4 fra ”Team Cyprinus © ”

Grejet blev pakket ud stængerne rigget til gummibåden pumpet og tackler sejlet ud.

Jan havde sivbugten et lækkert sted med en lille siv ø at fiske til. Resten af os fiskede i en større bugt ved siden af. Efter at vi havde haft godt gang i grillen trak vi os tilbage til teltene fulde af forventning om fisk på land.

Som så mange gange før trak vi alle en 0-bon den første nat. Surt når vi jo havde hørt fisk rulle derude i de tidlige morgentimer.

Efter lidt morgenmad gik snakken om tips og tricks for at overliste de svenske ”Fjeldkarper” hele dagen og det blev endnu en smuk stille sort nat ved Vitsjöen.

Jeg havde selv fundet et nyt spot ca. 350 M ude tæt på en lille ø med ca. 3M vand, 1 kg boilies blev plantet på spottet og rigget lagt ud og efter roturen tænker jeg ved mig selv ”yes.. fast fisk” stængerne ligger perfekt efter forholdene så det var bare at vente sammen med de andre over en flok fødselsdags pils som Jan Horne måtte aflevere til os andre.

Klokken 21 blev skovens stille ro afbrudt af et ”screeming run” fra Jans stang ovre i bugten, i fuld firspring måtte jan en 100 m i skov og krat, lidt senere kunne vi andre konstatere at der sørme var fast fisk og efter en kort hektisk fight stod jeg selv for landingen af fisken i vand til knæene fik jeg nettet under fisken..”YESS” fanget. I bunden af nettet lå en smuk ”Fjeldkarpe” på 7,0 kg hvilken gave at få på dagen. Efter den obligatoriske serie billeder fik dyret friheden igen.

Det skal lige med at fisken faldt for en ”Snowman” med Gorilla Banana taste fisket over en ananas fodring
Jan fik rigget til og lagt det ud på sammen spot igen, vi andre sad og hyggede da jan kom til bage for at spise kage (læs øl) jeg tror der gik et minut da lyden af en bidmelder gennemtrænger skoven og Jan måtte tage turen igen med os andre i hælene, desværre satte fisken sig i nogle grene og et lille minut efter slap krogholdet.. surt.

Klokken 0130 blev jeg vækket af min langdistance stang og jeg væltede ud af teltet og greb stangen og mærkede fast fisk som viste sig at være endnu en ”Fleldkarpe” på 5 kg agnen var en 20mm Scopex/smørkage taste.

Resten af turen var ren hygge i den svenske sommer dog krydret med masser af de pokkers hvepse i massevis.

Lammefjorden blev osse besøgt med bl.a en 8 kgs hvilket må siges at være en rigtig flot fisk deroppe fra

Lyngby sø tur 19.07.06

Efter sammenlagt 15 overnatninger skulle det endelig lykkes med Lyngby sø. Bænken var pladsen og alt var klargjort min nye baitboat havde droppet agn og foder med super præcision tæt op af åkanderne. Så ventede vi med pølser på grillen og en kold pils til, alt i alt en herlig aften.

Kl. 0145 kom så det hug jeg havde fantaseret om, heldigvis stod jeg lige ved siden af stangen så jeg gav modhug lynhurtigt efter ”Yes fast fisk!” råbte jeg til Jan og efter en rigtig hård fight på ca. 30 minutter kom en smuk stor Læderkarpe i nettet og vægten nåede til 12.6 kg.. turen var reddet eller rettere sagt året var reddet J

Danske karpefiskere fish In Gisselfeld 2006

Kim med vinderfisken på 12.6

"Lokal mose" 9.5.  Agn 2 scopex Boilies afbalanceret.